NYÁRI TÁBOR ZÁNKA

Öt napot, négy éjszakát töltöttünk el Zánkán, a Balaton partján a közös bentlakásos nyári táborunkban, az Erzsébet Üdülőközpontban 2014. július 25-től 29-ig. Mindkét partneriskola részéről 25-25 diák és 3-3 kísérő pedagógus érkezett, külön-külön autóbusszal. A naponta zajló érzékenyítő tréningek mellett (amelyek az évközbeni tematikát és foglalkozásokat erősítették) közös edzésprogramon vettek részt a gyerekek Katus Attila hatszoros világbajnok fitnesz élsportolóval.

Belépőjegyet váltottunk a Kávészünet zenekar nagykoncertjére, Benedekffy Katalin operaénekes és Kulcsár Janka zeneművész előadóestjére, a Haditechnikai Parkba, moziba mentünk, sportrangadót szerveztünk a partneriskolák között, sétára, fürdőzésre is volt idő, és több helyre ellátogattunk a Balaton partján.

A tábor minden fontos pillanatát megörökítette egy filmes stáb és egy fotós, az ezekből készülő felvételek a projekt-weboldalra kerülnek. A tábor végén közös fotót készítettünk, majd hazafelé a busszal még egyszer megálltunk Budapesten egy rövid sétára.

DIÁK BESZÁMOLÓ:

Zánkai táborozásunk

Már az utazás előtt nap tűkön ültünk, bőröndjeink becsomagolva várták az utazást. Reggel álmosan ültünk fel a buszra, ami Zánkára tartott. Útközben megálltunk Keszthelyen és sétáltunk egyet a Festetics kastély parkjában, valamint a közeli kis utcákban.

Délután kettő órára megérkeztünk a táborba, elfoglaltuk a szállásunkat. Kipakolás után izgatottan vártuk a testvériskolánkból, Nyírkércsről érkező gyerekeket. Hamarosan meg is érkeztek és együtt indultunk le a várva várt strandolásra. A Balatont látni mindig nagy élmény, de néhányunknak azért volt mégis különleges, mert először mártózhatott meg a magyar tengerben.

Az időjárással szerencsénk volt, sokat tudtunk fürdeni. Emellett minden délelőtt foglalkozásokon vettünk részt pl. drámajátékon, érzékenyítő tréningen. Itt verbális és metakommunikációs gyakorlatokkal fejlesztettek minket. Találkozhattunk Katus Attilával, aerobic-világbajnokkal, aki jól megtornáztatott minket, majd mentálhigiénés tanácsokkal hívta fel a figyelmünket sportolás fontosságára. Esténként kulturális rendezvényeket szerveztek nekünk. Hallgathattunk és operettet Benedekffy Katalin színművész előadásában, néztünk mozifilmet, de a tábor csúcspontja a búcsúesten fellépő Kávészünet zenekar koncertje volt. Fergeteges hangulatban zártuk a tábort, ahol a résztvevő összes iskola diákja, tanára jelen volt és egy közös tánccal, beszélgetéssel köszöntünk el egymástól. Hazaúton még megleptek minket egy rövid tihanyi nézelődéssel, sétával, kompozással.

Köszönjük, hogy megismerhettük a szüleinktől már oly sokat hallott zánkai gyerektábort, hogy olyan sok élménnyel, barátsággal gazdagodtunk ebben az öt napban.